Případová studie
Sklady a výrobní prostory FOXCONNu brázdí více než 100 žlutých vozíků
Kutná Hora, Česko
Zadání pro Jungheinrich
/ Stand alone řešení přináší výsledky
Navzdory běžným očekáváním však automatizace nemusí vždy znamenat nasazení komplexního systému. I v rámci automatizace je totiž možné postupovat pomalu, po jednotlivých krocích.
„Ve společnosti FOXCONN jsme instalovali automatický AGV vozík ERC 215a. Co je podstatné, instalovali jsme jej jako stand-alone řešení. Vozík tedy není nijak napojen na interní systémy zákazníka a o transportní logiku se stará AGV řídící systém navázaný na signály z čidel umístěných na jednotlivých místech,“ prozradil Pawel Byczkowski, projektový manažer ve společnosti Jungheinrich.
Řešení
/ Automatický vozík je schopen pracovat i ve smíšeném provozu s běžnou technikou a lidmi
/ Pilotní projekt automatizace
Implementace projektu přímo na místě našim expertům zabrala zhruba měsíc. Během něj vozík oživili, nastavili navigaci transportní trasy a také uvedli do provozu externí periferie. Vozík je naváděn pomocí laserového scanneru a odrazek umístěných na různých místech haly. Díky tomuto systému je spolu s bezpečnostními senzory schopen pracovat i ve smíšeném provozu s běžnou technikou a lidmi.
Automatická přeprava palet
Vozík převáží palety s hotovými výrobky mezi výrobnou a expedicí na vzdálenost 75 metrů s maximální rychlostí až 6 kilometrů za hodinu. Ihned po uložení palety na jednu z 6 pozic se aktivuje vozík AGV a paletu bez dalšího schvalování či řízení převezme a převeze na expedici. Tam si ji opět přebírá obsluha z jedné z 5 cílových pozic. Jednoduchý systém tak nahradil lidskou práci tam, kde nevzniká žádná přidaná hodnota, jednoduše a během několika málo týdnů.
Letitá spolupráce
Regionální vedoucí prodeje Jungheinrich Zdeněk Bárta má přitom s FOXCONNem dlouholeté zkušenosti. „Do roku 2008 byl Foxconn v první řadě zákazníkem konkurence. Ta v české pobočce společnosti provozovala asi 80 vozíků. Těch našich žlutých tam přitom jezdilo asi jen 10,“ začal. V průběhu stavby nové haly v Kutné Hoře před dvanácti lety se nám ale podařilo zvítězit ve výběrovém řízení na dodávku nové manipulační techniky i regálového systému. I díky tomu se nám postupně podařilo probojovat se nahoru v jednotlivých divizích FOXCONNu a nakonec i zcela převrátit poměr lokální techniky od nás a od konkurence. Před dalším tendrem v roce 2019 už byl poměr konkurence vs. Jungheinrich 30 : 70.
Miroslav Pospíšil
Program Manager ve společnosti FOXCONN CZ s.r.o.
/ Li-Ion baterie šetří nejen místo
S rozrůstající se flotilou rostly i požadavky na nabíjecí místnosti. Jedním z řešení, které se nabízelo, byly i lithium-iontové baterie. Ty ale znamenají na první pohled vyšší pořizovací náklady na samotnou baterii i nabíječ.
Díky výkonnostním charakteristikám, dlouhé životnosti, možnosti práce na více směn s jednou baterií a právě odpadnutí nutnosti budovat další prostory pro výměnu a nabíjení klasických baterií FOXCONN nakonec lithium-iontové baterie vyzkoušel. Dnes už jsou doobjednané další Li-Ionové stroje.
čelních vozíků EFG/TFG
retraků ETV
ručně vedených nízko a vysokozdvižných vozíků EJE, ERE, EJC, ERC
automatický vysokozdvižný vozík ERC
Stáhněte si případovou studii v pdf
Zaujala Vás tato technologie? Chcete ji vidět na vlastní oči v provozu? Kontaktujte nás.
O společnosti Foxconn
Nadnárodní korporace se sídlem na Tchaj-wanu funguje už od roku 1974 a v Česku má hned dva výrobní závody – jeden v Pardubicích a druhý v Kutné hoře. V celosvětovém měřítku patří k největším výrobcům elektroniky a počítačových součástek, které dodává dalším výrobcům elektroniky. K jejich největším odběratelům patří Apple, Intel, Sony, Nintendo, Hewlett-Packard, Dell, PlayStation, Xbox, Motorola Cisco či Microsoft.