Případová studie

Až 150.000 zásilek je denně vychystáno ve společnosti Notino

Syrovice, Česko

Původně byly vychystávány celé palety a na nich manuálně hledán správný box se zbožím, což časem přestalo být efektivní. Nyní jsou využity vysoké policové regály a vertikální vychystávací vozíky EKS, což umožňuje okamžitý přístup ke každé položce a tím i zefektivnění celého procesu.

Zadání pro Jungheinrich

/ Zefektivnění procesu vychystávání

Ve skladu v Sychrovicích bylo dříve zboží skladováno v systémových skladech s využitím paletových regálů a regálových zakladačů EKX. To v reálu znamenalo, že zboží bylo umístěno v boxech na paletách spolu s dalšími produkty.

Po zadání objednávky musela obsluha vyhledat příslušnou paletu, vyzvednout ji za využití regálového zakladače EKX a vyvézt ji na okraj uličky. Zde musel další člověk na paletě vyhledat správný box se zbožím a vyjmout ho z palety, která byla následně zaskladněna zpátky. Tento způsob se však stal s rostoucím počtem objednávek neefektivní.

/ Vozíky EKS do úzkých uliček

Po společných konzultacích došlo k rozhodnutí, že nejlepším řešením bude vybudovat sklad s úzkými uličkami, ve kterých bude zboží skladováno v boxech a nebude tak již na jedné paletě více typů zboží. Tato technologie umožňuje okamžitý přístup ke každému boxu a vychystávání je tak výrazně rychlejší. Pro vychystávání byly dodány vertikální vychystávací vozíky EKS, které fungují na principu „man-up“. Při vychystávání se kabina řidiče zdvihne na úroveň vychystávaného zboží a obsluha tak snadno dosáhne na požadovaný produkt.

V sezóně je ve skladu v Sychrovicích potřeba vychystat až 15000 objednávek denně, mimo sezónu je to okolo 5000.

Tomáš Hofer
Ředitel logistiky ve společnosti Notino

Zaujala Vás tato technologie? Chcete ji vidět na vlastní oči v provozu? Kontaktujte nás.

Odesláním formuláře souhlasíte s Ustanovením o ochraně osobních údajů. Vaše osobní údaje budou použity za účelem odpovědi na Váš dotaz.

* povinná pole

O společnosti Notino

Společnost Notino vznikla v roce 2004 v České republice a jejím hlavním cílem bylo udělat Evropu krásnější. V současnosti se jedná o jeden z největších internetových obchodů s parfémy, kosmetikou a produkty pro zdraví. Působí již ve 28 zemích a plánuje další rozvoj.

Další případové studie

Sdílejte tuto případovou studii