Případová studie

Recycling – kovové odpady a.s. přechází na elektrické vozíky Jungheinrich

Chotěboř

Společnost s dlouholetou tradicí v oblasti recyklace kovového odpadu provozuje 10 poboček po celé ČR. Manipulace s těžkými materiály, venkovní prostředí a vysoké nároky na odolnost techniky jsou zde každodenní realitou.

Průmyslová výroba

Zadání pro Jungheinrich

/ Přechod od dieselových k elektrickým vozíkům v náročném venkovním prostředí s ohledem na ekologii, údržbu a provozní spolehlivost.

Firma Recycling čelila výzvě nahradit dieselové vozíky, které přestávaly dávat smysl z pohledu provozu, údržby i ekologie. Zároveň však působí v náročném prostředí venkovních areálů, kde elektrické vozíky obvykle nejsou standardem – musejí si poradit s nerovnostmi, mrazem, deštěm i prachem. Hledání řešení, které by splnilo jak ekologické, tak provozní požadavky, proto představovalo zásadní rozhodnutí.

„U nás ve firmě jsme vždy používali dieselové vozíky, pak s postupem času, kdy nastala větší složitost konstrukce spalovacích motorů a i náročnost na obsluhu a samozřejmě na ekologii, tak jsme se rozhodli pro elektrické vozíky.“ říká provozní ředitel společnosti Recycling Pavel Brokl.

Řešení

/ Nasazení 11 čelních elektrických vozíků Jungheinrich řady EFG 4 a 5 s nosností 3-5 tun na 10 pobočkách.

/ Spolehlivé provozní řešení.

Společnost se rozhodla pro čelní elektrické vozíky Jungheinrich řady EFG 4 a 5 s nosností 3–5 tun. Elektrické vozíky Jungheinrich jsou vybaveny technickými prvky pro těžký provoz, jako je robustní šasi, vysoko uložená kyvná náprava nebo například přídavné topení a naopak klimatizovaná kabina.

„Spatřujeme výhody elektrických vozíků v jednodušší obsluze, v jednodušším servisu a v robustnosti provedení. Nemusíme si hlídat náklady na naftu, náklady na AdBlue. A proč žluté vozíky? Protože věříme v jejich výkon, spolehlivost a výdrž.“ říká provozní ředitel společnosti Recycling Pavel Brokl.

Výsledky a přínosy

Přechod na elektrické vozíky se ukázal jako správné rozhodnutí díky snížení provozních nákladů (žádná nafta ani AdBlue), jednodušší údržbě bez spalovacího motoru, spolehlivosti i v nepříznivém počasí (ověřeno v reálných podmínkách) a vyššímu komfortu pro obsluhu díky tichému provozu, vytápěné a odhlučněné kabině.

Elektrické vozíky Jungheinrich jsou koncipovány tak, aby dokázaly spolehlivě pracovat i ve venkovním prostředí. Odolávají mrazu, dešti i nerovnostem terénu. A proto jsou vhodným a univerzálním řešením pro různé podmínky. Podmínky, které byly dříve pro provoz elektrických vozíků nemyslitelné, již nepředstavují překážku. A proto zde dochází k nahrazování flotil spalovacích vozíků právě vozíky elektrickými.

Pavel Kubů
odborný poradce Jungheinrich

Zaujala Vás tato technologie? Chcete ji vidět na vlastní oči v provozu? Kontaktujte nás.

Odesláním formuláře souhlasíte s Ustanovením o ochraně osobních údajů. Vaše osobní údaje budou použity za účelem odpovědi na Váš dotaz.

* povinná pole

O společnosti Recycling – kovové odpady a.s.

Společnost Recycling – kovové odpady a.s. dnes ukazuje, že elektrické vozíky nejsou jen pro čisté haly, ale i pro těžký provoz v extrémních podmínkách – a to bez kompromisů

Další případové studie

Nový VNA sklad s navigací pro TOP Print Packaging

Nový VNA sklad s navigací pro TOP Print Packaging

Automatický sklad Miniload pro ARDON s.r.o.

Automatický sklad Miniload pro ARDON s.r.o.

Sdílejte tuto případovou studii