Případová studie
První vidlicová automatizace ve Škoda Auto
Mladá Boleslav, Česko
Zadání pro Jungheinrich
/ Zvýšení efektivnosti na pracovišti
Celkem 6 pracovišť bylo do nedávna zásobováno klasickou, lidmi obsluhovanou, manipulační technikou. Tato technika byla nahrazena třemi plně autonomními vozíky Jungheinrich EKS 215a s cílem zvýšit efektivnost na pracovišti.
Aby bylo možné techniku nasadit, došlo k částečnému přebudování skladu před svařovnou. Vznikl zde regál, do kterého logistika z jedné strany prostřednictvím klasické manipulační techniky zakládá klece s jednotlivými karosářskými díly a na druhé straně si je již odebírá výroba s využitím automatických vozíků.
Řešení
/ Vyšší přesnost při zakládání do předávacích věží než v případě manuální manipulační techniky
/ Komplexní propojení se systémy Škoda Auto
Ve výrobě samozřejmě nemohou vozíky fungovat samostatně. Nesmírně důležité je napojení na výrobní systémy, které řídí samotnou svařovnu. Vozíky se tím v podstatě stávají součástí výrobní linky.
Propojenost s výrobním systémem zákazníka
AGV projekt ve Škoda Auto patří mezi naše nejkomplexnější realizace na poli autonomních vozíků. Kromě napojení na výrobní systém Andon, který generuje požadavky na závoz palet do výrobních věží, zajišťujeme také bezpečnostní komunikaci s výrobní linkou. Během zavážení každé výrobní věže dojde k navázání přímé bezpečnostní komunikace mezi AGV vozíkem a PLC linky. Díky tomu dojde k okamžité výměně bezpečnostních signálů a tímto i k maximální bezpečnosti celého automatizovaného procesu.
Full servis jako na běžnou manipulační techniku
Součástí kontraktu je také full servis. Ten obsahuje jednak hardwarovou podporu obdobně jako u standardní techniky, a pak také online softwarovou podporu. Tu může zákazník kontaktovat 24 hodin denně. Pracovník podpory pak provede diagnostiku systému a datových toků přes vzdálený přístup. Závadu buď na dálku rovnou opraví, nebo určí další postup. V případě servisního výjezdu tak má technik již k dispozici detailní informaci o závadách a je tak vybaven potřebnými náhradními díly.
Výhodou v případě Škoda Auto a.s. je i nepřetržitá přítomnost servisních techniků v dílně Jungheinrich přímo v provozu v Mladé Boleslavi.
Ondřej Kormoš
Technický servis logistiky Škoda Auto a.s.
/ Maximální důraz na bezpečnost a spolehlivost
V provozu svařovny se vozíky nepohybují v uzavřeném prostředí, ale na ploše, kde se vyskytují standardní vozíky i mnoho volně se pohybujících pracovníků. Z toho důvodu jsou vozíky vybaveny širokou škálou senzorů, které zabraňují srážce s jakoukoliv překážkou.
V místě, kde vozíky parkují, pokud nemají zakázky, je navíc zbudována automatická dobíjecí stanice. Díky Li-Ion bateriím je možné vozíky dobíjet průběžně, bez nutnosti plného dobití, jako v případě olověných trakčních baterií. Celý proces dobíjení si tak systém řídí sám a zajišťuje, že jsou vozíky vždy k dispozici.
Stáhněte si případovou studii v pdf
Zaujala Vás tato technologie? Chcete ji vidět na vlastní oči v provozu? Kontaktujte nás.
O společnosti Škoda Auto a.s.
Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má Škoda Auto dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí. Od roku 1991 je součástí německého koncernu Volkswagen Group. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, největším českým exportérem a jedním z největších českých zaměstnavatelů.