Případová studie
Vozík na míru pro Škoda Auto a.s.
Mladá Boleslav, Česko
Zadání pro Jungheinrich
/ Dodání speciálního nízkozdvižného vozíku
Při výrobě automobilů je občas potřeba pohybovat s vozy i bez použití jejich vlastního pohonu. Pro tyto účely se používají speciální nízkozdvižné vozíky, které vozidlo přizvednou za přední kola a následně ho odtáhnou.
S příchodem elektromobilů nastal v hlavním výrobním závodě Škoda Auto a.s. v Mladé Boleslavi problém s nosností běžně užívaných vozíků. Nové elektromobily Enyaq totiž váží přes 2 tuny, což je hmotnost, se kterou se na výrobních linkách ve Škoda Auto dříve nepracovalo. Řešením bylo dodání speciálně upravených nízkozdvižných vozíků Jungheinrich ERE 218.
Řešení
/ Kombinace sériových vozíků a unikátních technických řešení vyvinutých na míru
/ Specifická aplikace na výrobní lince
Odvoz vozů přímo z výrobní linky klade na techniku vysoké nároky. Kromě unikátní konstrukce je to především nutnost rychlé dostupnosti vozíku. Výrobní takt linky pod 1 minutu znamená, že během této necelé minuty je nutné vozík přemístit k vozidlu a odtáhnout jej mimo prostor linky.
Vestavěný nabíječ
Okolo výrobní linky není dostatek prostoru pro instalaci velkých pevných nabíječek. Tyto vozíky musí být obsluze neustále k dispozici. Ve výrobě není prostor dojít si pro jiný vozík, nebo chvíli počkat, než se dostatečně nabije. Proto byl jeden z požadavků instalace integrovaného nabíječe, aby mohl kdokoliv a kdekoliv vozík odstavit a nechat nabíjet. Další pracovník pak má jistotu, že v případě potřeby bude stroj připraven k okamžitému použití.
Minimální možné rozměry
Jedním z požadavků na vozík tak byly minimální možné rozměry. To znamenalo zkonstruovat mechanismus pro nabrání předních kol jako výsuvný tak, aby celková délka vozíku byla ve složeném stavu co nejmenší.
Roman Kira
Odpovědný pracovník za projekty montáže MB I ve Škoda Auto
/ Stavebnicové řešení na míru
Jungheinrich má v německém Lüneburgu výrobní závod, který se specializuje jednak na malosériové vozíky, jako jsou tahače a vychystávací vozíky, a pak také na výrobu zakázkových vozíků. Velkou výhodou je fakt, že jako výrobce kompletního portfolia techniky pro intralogistiku disponujeme velkým množstvím osvědčených komponent, ze kterých je možné vozík složit.
„I když se jedná o unikátní řešení na míru zákazníka, je z valné části vyrobeno s použitím osvědčených dílů, které využíváme v sériových vozících. To znamená vysokou spolehlivost pro zákazníka a v neposlední řadě i jistotu rychlého zásahu servisu v případě poruchy. Ostatně i dostupnost servisního technika 24/7 byla jedním z požadavků ve Škoda Auto,“ shrnuje výhody centralizovaného přístupu k zakázkové výrobě Petr Lubas, manažer pro projekt Škoda v Jungheinrich(ČR) s.r.o.
Stáhněte si případovou studii v pdf
Zaujala Vás tato technologie? Chcete ji vidět na vlastní oči v provozu? Kontaktujte nás.
O společnosti Škoda Auto a.s.
Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má Škoda Auto dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí. Od roku 1991 je součástí německého koncernu Volkswagen Group. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, největším českým exportérem a jedním z největších českých zaměstnavatelů.