Případová studie

Vozík na míru pro Škoda Auto a.s.

Mladá Boleslav, Česko

Požadavky na unikátní stroje či jejich úpravy se objevují často. Když se ale tyto požadavky spojí s prostorovými nároky u výrobních linek, požadavky na spolehlivost, bezpečnost a rychlost výroby ve Škoda Auto a.s., je zapotřebí komplexní řešení a oboustranná spolupráce výrobce techniky a zákazníka.

Zadání pro Jungheinrich

/ Dodání speciálního nízkozdvižného vozíku

Při výrobě automobilů je občas potřeba pohybovat s vozy i bez použití jejich vlastního pohonu. Pro tyto účely se používají speciální nízkozdvižné vozíky, které vozidlo přizvednou za přední kola a následně ho odtáhnou.

S příchodem elektromobilů nastal v hlavním výrobním závodě Škoda Auto a.s. v Mladé Boleslavi problém s nosností běžně užívaných vozíků. Nové elektromobily Enyaq totiž váží přes 2 tuny, což je hmotnost, se kterou se na výrobních linkách ve Škoda Auto dříve nepracovalo. Řešením bylo dodání speciálně upravených nízkozdvižných vozíků Jungheinrich ERE 218.

Řešení

/ Kombinace sériových vozíků a unikátních technických řešení vyvinutých na míru

/ Specifická aplikace na výrobní lince

Odvoz vozů přímo z výrobní linky klade na techniku vysoké nároky. Kromě unikátní konstrukce je to především nutnost rychlé dostupnosti vozíku. Výrobní takt linky pod 1 minutu znamená, že během této necelé minuty je nutné vozík přemístit k vozidlu a odtáhnout jej mimo prostor linky.

Vestavěný nabíječ

Okolo výrobní linky není dostatek prostoru pro instalaci velkých pevných nabíječek. Tyto vozíky musí být obsluze neustále k dispozici. Ve výrobě není prostor dojít si pro jiný vozík, nebo chvíli počkat, než se dostatečně nabije. Proto byl jeden z požadavků instalace integrovaného nabíječe, aby mohl kdokoliv a kdekoliv vozík odstavit a nechat nabíjet. Další pracovník pak má jistotu, že v případě potřeby bude stroj připraven k okamžitému použití.

Minimální možné rozměry

Jedním z požadavků na vozík tak byly minimální možné rozměry. To znamenalo zkonstruovat mechanismus pro nabrání předních kol jako výsuvný tak, aby celková délka vozíku byla ve složeném stavu co nejmenší.

Konkrétní řešení vozíku jsme dávali dohromady společně s kolegy z Jungheinrich. Určitě to nebylo úplně bez problémů, ale díky profesionálnímu přístupu a finálnímu návrhu máme dnes spolehlivé řešení a flotilu těchto vozíků dále doplňujeme.

Roman Kira
Odpovědný pracovník za projekty montáže MB I ve Škoda Auto

/ Stavebnicové řešení na míru

Jungheinrich má v německém Lüneburgu výrobní závod, který se specializuje jednak na malosériové vozíky, jako jsou tahače a vychystávací vozíky, a pak také na výrobu zakázkových vozíků. Velkou výhodou je fakt, že jako výrobce kompletního portfolia techniky pro intralogistiku disponujeme velkým množstvím osvědčených komponent, ze kterých je možné vozík složit.

„I když se jedná o unikátní řešení na míru zákazníka, je z valné části vyrobeno s použitím osvědčených dílů, které využíváme v sériových vozících. To znamená vysokou spolehlivost pro zákazníka a v neposlední řadě i jistotu rychlého zásahu servisu v případě poruchy. Ostatně i dostupnost servisního technika 24/7 byla jedním z požadavků ve Škoda Auto,“ shrnuje výhody centralizovaného přístupu k zakázkové výrobě Petr Lubas, manažer pro projekt Škoda v Jungheinrich(ČR) s.r.o.


Stáhněte si případovou studii v pdf


Zaujala Vás tato technologie? Chcete ji vidět na vlastní oči v provozu? Kontaktujte nás.

Odesláním formuláře souhlasíte s Ustanovením o ochraně osobních údajů. Vaše osobní údaje budou použity za účelem odpovědi na Váš dotaz.

* povinná pole

O společnosti Škoda Auto a.s.

Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má Škoda Auto dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí. Od roku 1991 je součástí německého koncernu Volkswagen Group. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, největším českým exportérem a jedním z největších českých zaměstnavatelů.

Další případové studie

Sdílejte tuto případovou studii