Případová studie

Vychystávací vozíky se osvědčily ve VF Czech Services

Zdiby, Česko

V rámci pilotního projektu bylo dodáno 6 kusů vertikálních vychystávacích vozíků EKS s lithium-iontovou baterií. Tyto stroje doplnily flotilu firmy, která aktuálně čítá 50 kusů vychystávacích vozíků značky Jungheinrich.

Zadání pro Jungheinrich

/ Ekologické řešení zvyšující efektivitu

Zadání pro Jungheinrich bylo jednoduché: vzhledem k rostoucím prodejům značky Vans firma VF Czech Services potřebovala rozšířit flotilu.

Přišli jsme s řešením, které je nejen ekologické, ale v daném provozu také maximálně efektivní. Stroje s lithium-iontovou baterií se v provozu osvědčily, díky tomu jsou už teď objednány další tři.

Řešení

/ Li-Ion technologie pro efektivní provoz

/ Úprava nabíjárny

Příkon lithium-iontových nabíječů je při první fázi nabíjení vyšší než u standardních nabíječek. Po dobu prvních patnácti minut nabíječ ze sítě zkrátka vezme najednou hodně energie, více než u dřívějších nabíječek, díky čemuž je rychle dobit, každopádně jeho celkové spotřebované množství energie při nabíjení je stejné nebo nižší než u klasické baterie. Muselo tedy dojít k úpravě nabíjárny.

Perfektní nastavení provozu

Do skladu přijede kamion s kartony od výrobce. Ty se složí na palety. Vychystávací vozík paletu vždy nabere a založí do vysokých regálů. Následně se čeká na objednávku od zákazníka, ze zaskladněných celokartonů se vychystává na palety. Následuje další proces vychystávání.

Napojení na systém řízení skladu

Vše je napojeno na WMS, takže má zákazník o všem dokonalý přehled. Navíc jsme do skladu implementovali i skladovou navigaci, takže obsluha vozíku na displeji vidí lokaci a vozík v úzké uličce sám dojede na potřebné místo. Zaskladňování probíhá až ve výšce dvanáct metrů.

Zvažovali jsme nejprve, jestli mám zůstat u strojů s tradiční olověnou baterií, nebo přejít na techniku s Lithium-Iontovou baterií. Propočítali jsme tedy detailně, za jak dlouho se nám vyšší vstupní investice vrátí. Dospěli jsme díky tomu k závěru, že doba návratnosti je pro nás akceptovatelná. Nehrála roli ani tak cena baterie, jako to, že jsme zohlednili čas, který bychom ztráceli výměnami olověných baterií. Baterii by totiž museli měnit dva lidé a to 2x až 3x za den. Tyto prostojové časy se prostě nasčítají.

Ondřej Chlouba
Facilities Support Manager společnosti VF Czech Services

/ Zvýšení efektivity a bezpečnosti

Z padesátiprocentní kapacity do plného dobití trvá nabíjení jen patnáct minut. Z dvaceti procent do sta trvá dobití zhruba třicet minut.

Nejde však jen o zvýšení efektivity provozu, ale také bezpečnosti. Baterie se teď nemění, nehrozí tedy, že by došlo k jejímu poškození v rámci manipulace, nebo v horším případě k úrazu. Navíc samozřejmě firma v budoucnu, po plánovaném postupném přechodu flotily na lithium-iontovou technologii, ušetří prostor, který by jinak musela vyčlenit pro skladování náhradních baterií.


Stáhněte si případovou studii v pdf


Zaujala Vás tato technologie? Chcete ji vidět na vlastní oči v provozu? Kontaktujte nás.

Odesláním formuláře souhlasíte s Ustanovením o ochraně osobních údajů. Vaše osobní údaje budou použity za účelem odpovědi na Váš dotaz.

* povinná pole

O společnosti VF Czech Services, s.r.o.

VF je celosvětovou jedničkou v oblasti značkového oblečení. Nevyrábí jen nejlepší oblečení a obuv na světě, ale podporuje také udržitelný a aktivní životní styl pro zlepšení lidí i naší planety. Již více než 100 let neustále roste a nabízí svým zákazníkům po celém světě vysoce kvalitní značkové zboží. VF celosvětově zaměstnává přes 50 000 zaměstnanců a je k dostání ve více než 150 zemích.

Další případové studie

Sdílejte tuto případovou studii