Případová studie

Přes 10.000 různorodých položek pro výrobu traktorů

Brno, Česko

V brněnském závodě pracuje 460 zaměstnanců a s indoor manipulací jim pomáhají elektrické vozíky Jungheinrich různých specifikací. Po uplynutí prvního nájemního období byl kontrakt v roce 2021 prodloužen a vozíky obměněny.

Průmyslová výroba

Zadání pro Jungheinrich

/ 4 výrobní linky - nespočet odlišných položek

Ve výrobní hale Zetoru běží souběžně 4 výrobní linky na výrobu motorů, hnacího ústrojí, kabin a konečně kompletační linka, na jejímž konci jsou hotové stroje. Každý traktor vzniká jako zákaznická objednávka, tudíž je kompletován přesně dle konkrétní konfigurace.

Základních kombinací máme dnes přes 1.200, k tomu navíc si může klient doobjednat řadu opcí a doplňků. To klade velké nároky hlavně na skladování všech dílů a dále také na organizaci zásobování linek a použitou techniku,“ upozorňuje Zdeněk Durďák, manažer logistiky ZETOR a.s.

Řešení

/ 6.000 m2 moderní skladovací haly

/ Vozíky pomáhají s hladkým chodem výrobních linek

Moderní retrakový sklad, pro výrobu otevřený v roce 2015, se rozkládá na 6.000 m2 a kromě výroby slouží i jako zásobovací místo pro potřeby logistiky náhradních dílů. Součástí skladu je i rozsáhlá galerie s policovými regály, kde probíhá ruční vychystávání. Díky tomu je v jedné hale možné uskladnit vše od nejmenších šroubků až po rozměrná zavěšení náprav.

Omezený prostor

Prostory okolo jednotlivých výrobních linek jsou v Zetoru omezené a hlavně velmi odlišné. Například kolem linky kompletace je prostoru poměrně dost, zatímco u výroby motorů je vše velmi stísněné. Z tohoto důvodu se během výběru techniky hledělo i na obratnost a celkové rozměry vozíků. Aby byl zachován zároveň vysoký výkon zásobování, padla volba na vozíky ERE s různě dlouhými vidlemi.

Kvalitní servis a férové podmínky

Vozíky provozované v brněnském závodě nemá Zetor ve vlastnictví, ale má je dlouhodobě pronajaté prostřednictvím financování Jungheinrich SLB. Díky tomu získá uživatel jistotu nákladů a hlavně funkčnosti techniky. Součástí měsíční splátky je i full servis nastavený na konkrétní podmínky v místě užití (především roční nájezd motohodin, předpokládaná opotřebení a podobně).

Při výběru techniky k zásobování výroby v Zetoru jsme hleděli hlavně na nutnost zajistit plynulou přepravu všech komponent od nejmenších šroubků po kompletní rámy kabin. Současně musíme hledět na bezpečnost v našich stísněných podmínkách.

Zdeněk Durďák
Manažer logistiky ZETOR TRACTORS a.s.

/ Tahač EZS 570 pro převoz pohonného ústrojí

Specialitou v Zetoru je pak převoz zkompletovaných a nalakovaných pohonných ústrojí mezi lakovnou a kompletační výrobní linkou.

Pro tuto manipulaci je využíván speciální vozík upravený tak, aby do něj nalakovaný pohon dobře pasoval. Samotný převoz pak zajištuje elektrický tahač EZS 570, který si s tímto nákladem díky tažné síle 7 tun hravě poradí.

5

retraků ETV

3

čelní elektrické vozíky EFG

1

tahač EZS

9

vysokozdvižných vozíků ERC / ERD

4

nízkozdvižné vozíky ERE


Stáhněte si případovou studii v pdf


Zaujala Vás tato technologie? Chcete ji vidět na vlastní oči v provozu? Kontaktujte nás.

Odesláním formuláře souhlasíte s Ustanovením o ochraně osobních údajů. Vaše osobní údaje budou použity za účelem odpovědi na Váš dotaz.

* povinná pole

O společnosti Zetor Tractors

Traktory značky Zetor začaly psát svou historii v poválečné době. První traktor Zetor Z 25 má v křestním listu datum 15. března 1946. Od té doby se do celého světa vyvezlo přes 1.300.000 kusů techniky této značky. Dnes se firma soustředí na výrobu cca 2.000 kusů ročně v kategorii do 170 koňských sil. V jediném závodě v Brně zaměstnává přes 460 zaměstnanců a aktuálně je aktivní na zhruba 40 světových trzích.

Další případové studie

Sdílejte tuto případovou studii