Případová studie
Přes 10.000 různorodých položek pro výrobu traktorů
Brno, Česko
Zadání pro Jungheinrich
/ 4 výrobní linky - nespočet odlišných položek
Ve výrobní hale Zetoru běží souběžně 4 výrobní linky na výrobu motorů, hnacího ústrojí, kabin a konečně kompletační linka, na jejímž konci jsou hotové stroje. Každý traktor vzniká jako zákaznická objednávka, tudíž je kompletován přesně dle konkrétní konfigurace.
„Základních kombinací máme dnes přes 1.200, k tomu navíc si může klient doobjednat řadu opcí a doplňků. To klade velké nároky hlavně na skladování všech dílů a dále také na organizaci zásobování linek a použitou techniku,“ upozorňuje Zdeněk Durďák, manažer logistiky ZETOR a.s.
Řešení
/ 6.000 m2 moderní skladovací haly
/ Vozíky pomáhají s hladkým chodem výrobních linek
Moderní retrakový sklad, pro výrobu otevřený v roce 2015, se rozkládá na 6.000 m2 a kromě výroby slouží i jako zásobovací místo pro potřeby logistiky náhradních dílů. Součástí skladu je i rozsáhlá galerie s policovými regály, kde probíhá ruční vychystávání. Díky tomu je v jedné hale možné uskladnit vše od nejmenších šroubků až po rozměrná zavěšení náprav.
Omezený prostor
Prostory okolo jednotlivých výrobních linek jsou v Zetoru omezené a hlavně velmi odlišné. Například kolem linky kompletace je prostoru poměrně dost, zatímco u výroby motorů je vše velmi stísněné. Z tohoto důvodu se během výběru techniky hledělo i na obratnost a celkové rozměry vozíků. Aby byl zachován zároveň vysoký výkon zásobování, padla volba na vozíky ERE s různě dlouhými vidlemi.
Kvalitní servis a férové podmínky
Vozíky provozované v brněnském závodě nemá Zetor ve vlastnictví, ale má je dlouhodobě pronajaté prostřednictvím financování Jungheinrich SLB. Díky tomu získá uživatel jistotu nákladů a hlavně funkčnosti techniky. Součástí měsíční splátky je i full servis nastavený na konkrétní podmínky v místě užití (především roční nájezd motohodin, předpokládaná opotřebení a podobně).
/ Tahač EZS 570 pro převoz pohonného ústrojí
Specialitou v Zetoru je pak převoz zkompletovaných a nalakovaných pohonných ústrojí mezi lakovnou a kompletační výrobní linkou.
Pro tuto manipulaci je využíván speciální vozík upravený tak, aby do něj nalakovaný pohon dobře pasoval. Samotný převoz pak zajištuje elektrický tahač EZS 570, který si s tímto nákladem díky tažné síle 7 tun hravě poradí.
retraků ETV
čelní elektrické vozíky EFG
tahač EZS
vysokozdvižných vozíků ERC / ERD
nízkozdvižné vozíky ERE
Stáhněte si případovou studii v pdf
Zaujala Vás tato technologie? Chcete ji vidět na vlastní oči v provozu? Kontaktujte nás.
O společnosti Zetor Tractors
Traktory značky Zetor začaly psát svou historii v poválečné době. První traktor Zetor Z 25 má v křestním listu datum 15. března 1946. Od té doby se do celého světa vyvezlo přes 1.300.000 kusů techniky této značky. Dnes se firma soustředí na výrobu cca 2.000 kusů ročně v kategorii do 170 koňských sil. V jediném závodě v Brně zaměstnává přes 460 zaměstnanců a aktuálně je aktivní na zhruba 40 světových trzích.